Philips ErgoFit FC9252 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips ErgoFit FC9252 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

benny1967 11-02-2010
Geschreven voor: Philips ErgoFit FC9252 blauw

Deze avond aangeschaft, en direct aan het stofzuigen gegaan. Ik was onmiddelijk verbaasd over de enorme zuigkracht van dit toestel. Het spaciale ergonomische handvat is in het begin wat raar, maar went snel. Je merkt idd dat je rug gespaard blijt tijdens het stofzuigen. Het geheel oogt erg solide door het gebruik van hoogwaardig materiaal voor het toestel. Het gewicht en de afmetingen zijn idd boven het gemiddelde van andere stofzuigers, maar ik heb dit niet echt als nadelig ervaren. Het schoonmaken van de filter is erg makkelijk door gebruik te maken van het filterreinigingshandvat na ieder stofzuigbeurt.(bij een duurder type gebeurt deze reiniging automatisch). Ook het ledigen van de stofemmer is een klein klusje, maar je doet het best buitenshuis, boven een grote vuilnisbak.
Bij mijn eerste indruk ben ik erg tevreden over dit toestel... een tevreden klant

paultwello 27-01-2010
Geschreven voor: Philips ErgoFit FC9252 blauw

We hebben de stofzuiger nu een drietal maanden en hij bevalt heel erg goed.
Voorheen hebben we altijd de duurdere miele stofzuiger gekocht maar hadden een hekel aan de dure zakken.
Deze stofzuiger zuigt uitstekend heeft een lang snoer, is zeer stil en is zeer gebruiksvriendelijk.
Ook al zou deze stofzuiger binnen een jaar kapot zijn zullen we toch weer voor een stofzakloze stofzuiger gaan

Michiel den Hoed 06-12-2009
Geschreven voor: Philips ErgoFit FC9252 blauw

Stofzuiger met enorme zuigkracht en uiteraard het grote voordeel van het niet meer hoeven aanschaffen van stofzuigerzakken. Er zitten wel twee behoorlijke nadelen aan deze stofzuiger. Ten eerste het gewicht en de afmeting; het is een zwaar apparaat en beslist niet handig voor wat minder sterke vrouwen (en mannen). Zelfs de slang/buis/handvat hebben samen een bovengemiddeld gewicht. Bovendien is het apparaat groot en blijft het niet (goed) staan op een traptrede. Het geheel zorgt ervoor dat stofzuigen een wat zwaardere klus wordt dan met een kleinere niet-zakloze stofzuiger. Een tweede nadeel is het legen van de stofbak. Dit gaat op zich redelijk gemakkelijk, maar het is wel echt een stoffige bedoeling. Voor astmapatiënten lijkt me dit wellicht een nadeel. Iedere keer is ook de vraag waar je het stof laat en in elk geval dien je het legen buitenshuis te doen. Erg handig is wel weer de afstandsbediening op de buis; nadelig hieraan is weer dat je het aan/uit-knopje vrij snel indrukt tijdens het stofzuigen. Al met al een indrukwekkend apparaat dat zeker niet lawaaiig is en dat een enorme zuigkracht heeft. Minder geschikt voor niet zo sterke mensen en kleine huizen. Degelijk in elkaar gezet, maar echt een zinnig oordeel over de duurzaamheid kan ik na een enkele maanden nog niet geven.

Don Julian 19-08-2009
Geschreven voor: Philips ErgoFit FC9252 blauw

Het is een Philips geworden. Ik zal zo vertellen waarom en waarom dit model. Eerst even waarom geen Miele of Dyson?
Miele levert niet zo'n goede kwaliteit meer heden ten dage. Plastic gaat kapot, de motor gaat kapot, enz. Jammer, dit was altijd de beste. Dyson is te duur en nog niet eens zo krachtig. Dit zijn meteen redenen waarom ik voor de Philips heb gekozen: krachtig, mooi uiterlijk, maakt perfect schoon, zeeer goed voor haren van huisdieren (beter dan de Miele cat en dog zelfs!), als beste getest volgens de consumentenbond (van de zakloze stofzuigers), geïntegreerde afstandsbediening, enz.

Het is echt een verademing om geen stofzuigerzak meer te kopen. Miele zuigt alleen nog goed met een originele stofzuigerzak van 11 euro! Op langere termijn gaat dit dus aanzienlijk in de kosten schelen. Ik durf te beweren dat er geen betere stofzuiger op dit moment te koop is. Nadelen? jazeker. Hij is te groot en te log, daardoor moeilijker mee te slepen dan de gemiddelde stofzuiger.
Als laatste wil ik toch nog een voordeel noemen dat deze stofzuiger een ongekend lang snoer heeft (je kunt de kamer ernaast nu ook zuigen) en een enorm bereik heeft met de steel (makkelijk voor langere mensen).

Kortom: er is geen betere!

N.b. een duurder type van deze stofzuiger biedt geen voordelen. Een ander handvat erbij zodat je met twee handen je stofzuigersteel kunt gebruiken is niet handig.
Qua specificaties (zuigkracht e.d.) is dit type identiek.
Wellicht zou je nog voor een type kunnen gaan met een parketborstel maar is in mijn optiek niet nodig. De gewone borstel volstaat meer dan voldoende.

Sophie196 25-03-2009
Geschreven voor: Philips ErgoFit FC9252 blauw

Deze stofzuiger heb ik enkele maanden in bezit en hij bevalt prima! Gemakkelijk te legen en met het bijbehorende borsteltje het filter schoon te maken. Handig, die bediening in het handvat. De plinten kunnen worden meegenomen omdat de borstel ietwat uitsteekt. Ideaal.
Minpuntje? Ja, dat ik regelmatig een schok krijg ivm de statische lading wanneer ik het tapijt zuig.

marccc 25-02-2009
Geschreven voor: Philips ErgoFit FC9252 blauw

1 week in bezit, de kracht van het zuigen is enorm, stofzuiger bedienen op het handvat van de zuigerslang. uiten aan zetten en kracht regelen. incl baterijen. inderdaad beter voor de schouders en rug ivm betere houding. mooie lange snoer van 9 meter. gemakkelijk vuil verwijderen met de uitname van de plastic kan met vuil.

is lekker stil, maar als er bijvoorbeeld een steentje opgezogen wordt dan maakt het wel herrie ivm het ronddraaien door de lucht circulatie.